mandag den 13. april 2015

MKD

Vi har igennem hele dette semester lært en masse ting. Vi har lært om Audiowalk, hvor vi var på tur indtil Nørrebro hvor vi skulle downloade en app inden vi startede, som var lavet af en gruppe der bor inde på Nørrebro, og derefter skulle vi lytte til hvad de har lavet. Det var meget sjovt at prøve og se gætte hvad de snakkede om. Næste gang vi havde MKD skulle vi lave vores egen Audiowalk på skolen så man skulle forstille sig at de nye der startede ville kunne finde bedre rundt på skolen ved hjælp af Audiowalk.

En Audiowalk er hvor man går rundt og skal guide folk som ikke rigtig kender stedet rundt.

Vi har blandt andet også lært om Green screen. Det er noget som man bruger rigtig mange stedet blandt andet i de store Hollywood film. En Green Screen er en stor grøn skræm man har i baggrunden, hvor man kan sætte et billed op af det man er igang med at filme.
Green Screen

Under undervisningen fik vi et begreb som er Chroma Key dette er et begreb inden for TV-verden og bliver andvendt hvis man skal have anbragt folk nogle steder som er umulige at kunne få en rigtig person til at kunne stå på eller ved.

Jeg var der desværre ikke selv til at kunne prøve at arbejde med Green Screen og Audiowalk men det er da noget som jeg vil tage til mig og prøve at lave for mig selv men også i praktikken.

Æstetiske læreprocesser

Vi har hørt lidt om hvilken betydning de æstetiske læreprocesser har og det er:
- Det Skjønne
- Sansning

Selve ordet æstetik stemmer fra det græske aisthesis som betyder sansning, fornemmelse og følelse.

Jeg forstod ikke så meget at det som vores lærer stod og sagde ved tavlen. Dette er noget som jeg har svært ved og noget jeg skal kæmpe med for at kunne komme til at forstå det helt, men jeg prøver mig bedste og jeg giver ikke op uden at kæmpe først. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar